Çevre

Çevre

ÇED ve Proje


Çevresel Etki Değerlendirmesi (ÇED), gerçekleştirilmesi planlanan projelerin çevreye olabilecek olumlu ve olumsuz etkilerinin belirlenmesinde, olumsuz yöndeki etkilerin önlenmesi ya da çevreye zarar vermeyecek ölçüde en aza indirilmesi için alınacak önlemlerin, seçilen yer ile teknoloji alternatiflerinin belirlenerek değerlendirilmesinde ve projelerin uygulanmasının izlenmesi ve kontrolünde sürdürülecek çalışmalardır.

ÇED Raporu / Proje Tanıtım Dosyası, gerçekleştirilmesi planlanan projeler ile ilgili muhtemel olumlu ve olumsuz etkilerinin belirlendiği, bu etkilerin, yapılan mühendislik çalışmaları ile çevresel limit değerler ve ulusal mevzuatlar kapsamında uyumluluklarının ortaya koyulduğu, hem çevresel değerler hem de mevzuatlar kapsamında projenin tüm etkilerine karşı alınacak önlemlerin belirlendiği, meslek uzmanları ve mühendisler tarafından oluşturulan çalışma grubu tarafından hazırlanan raporlardır.

ÇED Raporu / Proje Tanıtım Dosyası ile ilgili izlenecek yöntem, 25.11.2014 tarih ve 29186 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren Çevresel Etki Değerlendirmesi Yönetmeliği ve Ek listelerinde belirlenmiştir. ÇED Raporu / Proje Tanıtım Dosyası, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından yetkilendirilmiş kurum kuruluşlar tarafından hazırlanmaktadır.

Firmamız, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından 29.11.2019 Tarih ve 30963 Sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren Çevresel Etki Değerlendirmesi Yeterlik Belgesi Tebliği kapsamında ÇED Raporu / Proje Tanıtım Dosyası hazırlanması konusunda 300 numaralı Yeterlik Belgesi ile yetkilendirilmiştir.

 ÇED Raporlarının Hazırlanması

Gerçekleştirilmesi planlanan projeleri, Çevresel Etki Değerlendirmesi Yönetmeliği Ek-1 listesinde yer alan kişi, kurum ve kuruluşlar, Yeterlik Belgesi alan kurum kuruluşlar tarafından hazırlanan ÇED Raporu ile Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’na başvuru yaparlar. ÇED Raporu Çevre ve Şehircilik Bakanlığı ve bakanlığın kurduğu İnceleme Değerlendirme Komisyonu tarafından incelenir. Başvuru ve tüm süreç sonunda ilgili proje için Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından  “ÇED Olumlu” ya da “ÇED Olumsuz”  kararı verilir.

ÇED Olumlu Kararı, proje ile ilgili gerekli tüm izinlerin alınmasının ardından yatırıma başlanabileceğini ifade eder. Bu doğrultuda ÇED Olumlu kararından sonra yatırımcı, karar tarihinden itibaren 7 yıl içerisinde gerekli izinleri alarak yatırımına başlayabilir. ÇED Olumlu Karar tarihinden itibaren 7 yıl içerisinde yatırıma başlanmaması durumunda ÇED Olumlu Kararı geçersiz sayılır.

Firmamız, 300 numaralı Yeterlik Belgesine sahip olup, ÇED Raporu hazırlamak üzere Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından yetkilendirilmiştir.

 Proje Tanıtım Dosyalarının Hazırlanması

Gerçekleştirilmesi planlanan projeleri, Çevresel Etki Değerlendirmesi Yönetmeliği Ek-2 listesinde yer alan kişi, kurum ve kuruluşlar, Yeterlik Belgesi alan kurum kuruluşlar tarafından hazırlanan Proje Tanıtım Dosyası ile Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü’ne başvuru yaparlar. Proje Tanıtım Dosyası,  Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü ve İl Müdürlüğünün görüşüne başvurduğu Kurum Kuruluşlar tarafından incelenir. Başvuru ve tüm süreç sonunda ilgili proje için Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü tarafından  “ÇED Gerekli Değildir” ya da “ÇED Gereklidir”  kararı verilir.

ÇED Gerekli Değildir Kararı, proje ile ilgili gerekli tüm izinlerin alınmasının ardından yatırıma başlanabileceğini ifade eder. Bu doğrultuda ÇED Gerekli Değildir kararından sonra yatırımcı, karar tarihinden itibaren 5 yıl içerisinde gerekli izinleri alarak yatırımına başlayabilir. ÇED Gerekli Değildir Karar tarihinden itibaren 5 yıl içerisinde yatırıma başlanmaması durumunda ÇED Gerekli Değildir Kararı geçersiz sayılır.

ÇED Gereklidir kararı verilen projeler ile ilgili olarak ÇED Raporu hazırlanarak Çevre ve Şehircilik Bakanlığına başvurulur. Süreç sonunda Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından  “ÇED Olumlu” ya da “ÇED Olumsuz”  kararı verilir.

Firmamız, 300 numaralı Yeterlik Belgesine sahip olup, Proje Tanıtım Dosyası hazırlamak üzere Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından yetkilendirilmiştir.

 ÇED Kapsam Dışı Başvurularının Hazırlanması

Gerçekleştirilmesi planlanan projeleri, Çevresel Etki Değerlendirmesi Yönetmeliği Ek-1 ve Ek-2 listesinde yer almayan ya da Ek-2 listesinde belirtilen kapasitelerin altında olan kişi, kurum ve kuruluşlar, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı / Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü’ne başvuru yaparlar. Bu başvuru sonucunda ilgili proje için “ÇED Kapsam Dışı” kararı verilir. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı / Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü gerekli gördüğü durumlarda bu tip projeler için ÇED Raporı / Proje Tanıtım Dosyası hazırlanmasını isteyebilir.

ÇED Yönetmeliği Kapsamı dışında olan projeler ile ilgili olarak “ÇED Kapsam Dışı” kararı  ve bu karar doğrultusunda gerekli izinler alınmadan yatırıma başlanamaz.

Firmamız, “ÇED Kapsam Dışı” kararının alınması için gerekli başvuruyu hazırlayıp, tüm süreci takip etmektedir.

 Proje İlerleme Raporlarının Hazırlanması

Proje İlerleme Raporu, ÇED Olumlu Kararı alındıktan sonra, komisyonca belirlenen periyotlarda yatırımın başlangıç, inşaat ve işletme sonrasına ilişkin kaydedilen gelişmeleri içeren rapordur.

ÇED Yönetmeliği Madde 18- (5)’ e göre ÇED Olumlu Kararı verilen projelerin proje sahibi; komisyonca belirlenen periyotlarda yatırımda kaydedilen gelişmeleri içeren Proje İlerleme Raporu’ nu, Bakanlıkça yeterlik verilen ve söz konusu projenin ÇED Raporu’nun hazırlanmasında görev almayan kurum/kuruluşlara hazırlatarak elektronik sisteme yüklemek ve Bakanlık denetimlerinde sunmakla yükümlüdür. Yükümlülüğün yerine getirilmesine yönelik yöntem Bakanlıkça belirlenir.

Firmamız, 300 numaralı Yeterlik Belgesine sahip olup, Proje İlerleme Raporu hazırlamak üzere Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından yetkilendirilmiştir.

Firmamız ayrıca Ön Fizibilite ve Fizibilite Raporlarının Hazırlanması, Hava Kalitesi Modelleme Raporlarının Hazırlanması konusunda da uzman kadrosu ile hizmet vermektedir.

Çevre Danışmanlık Hizmetleri 


Firmamız, yatırımcılara 10 Eylül 2014 tarih ve 29115 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren Çevre İzin Ve Lisans Yönetmeliği kapsamında 221397206.2.3 Belge Numarası ile Çevre Danışmanlık Hizmeti ve yönetmelik kapsamında yer almayan yatırımlar ile ilgili de Çevre Danışmanlık ve Eğitim hizmetleri vermektedir.

Denetim, İzleme ve Değerlendirme 

  • Kuruluşların Çevre Kanunu ve ilgili yönetmeliklere göre incelenerek değerlendirilmesi,
  • Saha denetimlerinin yapılması ve mevzuata uygunluk raporlarının hazırlanması,
  • Mevzuat değişikliklerinin takip edilmesi ve gerekli bilgilendirmelerin yapılması,
  • Değerlendirme raporlarının düzenli olarak izlenmesi gibi konularda hizmet verilmesidir.

İzin ve Lisans Başvuruları 

10 Eylül 2014 tarih ve 29115 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren Çevre İzin Ve Lisans Yönetmeliği kapsamında çevresel etkilerine göre Ek-1 ve Ek-2 listelerinde sınıflandırılarak geçici faaliyet belgesi çevre izin veya çevre izin ve lisans belgesi almak zorundadırlar. Fiziki ve yasal şartların sağlanması konusunda bilgilendirme ve yönlendirmeler yapılarak gerekli başvurular yapılmaktadır.

Dokümantasyon ve Raporlama

  • Sözleşme dönemi başladıktan sonra ilk ay içerisinde iç tetkik raporu düzenlenir, bu raporda bütün eksiklikler tespit edilir, yürütülecek çalışmalarla ilgili yasal yükümlülüklere uygun şekilde programlama yapılır.
  • Her ay tespit edilen eksiklikler ve yürütülen çalışmalar ile ilgili aşamalar aylık değerlendirme raporları aracılığı ile bildirilir.
  • Aylık değerlendirme ve iç tetkik raporlarının imzalı birer nüshası işletme yetkilisine teslim edilirek Çevre dosyasında saklanır.

 

Atık Yönetimi 

Atıkların kaynağında ayrı toplanması, kodlarına uygun şekilde ayrıştırılması, geçici depolanması, depolanması, düzenli aralıklarla geri kazanım/bertaraf firmalarına gönderilmesi konularında Çevre kanunu ve ilgili yönetmelikler kapsamında gerekli işlemlerinin takibi firmamız tarafından yapılmaktadır.

Endüstriyel Atık Yönetim Planlarının Hazırlanması

02.04.2015 tarih ve 29314 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren ATIK YÖNETİMİ YÖNETMELİĞİ kapsamında Ürettiği atıklara ve atıkların önlenmesi ile azaltılmasına yönelik olarak hazırlamakla yükümlü olduğu atık yönetim planını hazırlayarak il müdürlüğüne sunmakla ve onay almak hükmü gereğince atık yönetim planı hazırlanır ve onayı alınır.

Maden Atık Yönetim Planlarının Hazırlanması

 15.07.2015 tarih ve 29417 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren MADEN ATIKLARI YÖNETMELİĞİ kapsamında ‘‘Maden atıklarının miktarının azaltılması, işleme tabi tutulması, geri kazanımı, yeniden kullanımı, maden sahası dışında başka bir alanda hammadde olarak kullanılması ve bertarafına yönelik atık yönetim planını Ek-1’de belirtilen esaslar doğrultusunda ÇED Raporu veya Proje Tanıtım Dosyası ekinde Bakanlığa veya İl Müdürlüğüne sunmakla, atık yönetim planını beş yılda bir gözden geçirmekle,’’ ve ‘‘İnert maden atıklarının alan ıslahı, dolgu, restorasyon amaçlı kullanımı veya depolanmasına dair Ek-4/C’ye göre hazırladıkları raporu İl Müdürlüklerine sunmakla,’’ hükümleri gereğince hazırlanan raporlar İl Müdürlükleri’ne sunularak onayları alınır.

Çevre Mevzuat Eğitimleri

Firmamız, Çevre Kanununa istinaden çıkan diğer mevzuatlar kapsamında bireysel ve toplu eğitimler vermektedir.

Beyan ve Bildirimler

Başta atık yönetimi Yönetmeliği olmak üzere Çevre kanununun tüm yönetmelikle kapsamında yapılması gereken beyan ve bildirimler firmamız tarafından yapılmaktadır.

Akçevre Çevre Danışmanlık - 2021 | Her hakkı saklıdır.